پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 150270
هياهوي 4 ماهه خريد "ختافه" در گيرودار واگذاري "پرسپوليس"/دست پيش اين 4 نفر براي خريد باشگاه معروف!
تاریخ انتشار : 1393/11/01 12:09:44
نمایش : 1262
نزديک به چهار ماه است که هدايتي عنوان مي کند که باشگاه ختافه را خريداري کرده ايم و دائما هم تبليغ مي کند که دايي، مهدوي کيا و بازيکنان ايراني ديگري را به اين تيم اروپايي خواهيم برد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، سال هاست که وقتي صحبت از خصوصي سازي دستگاه هاي مختلف دولتي به ميان مي آيد، نام 2 باشگاه استقلال و پرسپوليس نيز براي واگذاري به بخش خصوصي مطرح مي شود و حالا در شرايطي قرار شده طي  ماه هاي آينده اين 2 باشگاه از دست دولت خارج شوند که در جريان واگذاري سرخابي ها نکات مهمي نهفته است.  

 

 استقلال و پرسپوليس به عنوان دو سنبل فوتبال ايران سال هاي متمادي است که به صورت دولتي اداره مي شوند و از آن جهت که اين 2 باشگاه همواره زيان ده بوده اند، خساراتي نيز توسط اين 2 باشگاه به بيت المال وارد مي آمد؛ اما از زمان روي کار آمدن دولت يازدهم، وزارت ورزش تصميم گرفت تا خصوصي سازي 2 باشگاه استقلال و پرسپوليس را عملياتي کند.

 

ابتدا قول هايي در زمينه خصوصي سازي اين 2 باشگاه تا پايان سال 92 ارائه شد اما ماجراي خصوصي کردن اين 2 باشگاه بعد از کش و قوس هاي فراوان، حالا به مرحله پاياني خود رسيده است.  

 

اما در اين ميان علي پروين،حسين هدايتي ، رويانيان و عابديني به عنوان پيشکسوتان پرسپوليس براي خريد اين تيم عزم خود را جزم کرده اند تا هر طور شده سهام پرسپوليس را بخرند.

 

پيشکسوتان باشگاه پرسپوليس در شرايطي به دنبال خريداري اين تيم هستند که نقاط ضعف بسياري در کارنامه آنها وجود دارد و موجب مي شود واگذاري سرخپوشان به پيشکسوتان به امري محال و غيرممکن تبديل شود.

 

حالا در شرايطي که بعيد به نظر مي رسد هدايت و مالکيت پرسپوليس به پيشکسوتان اين باشگاه واگذار شود، تازه پيشکسوتان دست پيش هم گرفته اند و 5 شرط نيز تعيين کرده اند.

 

شرط اول اين است که سازمان خصوصي‌سازي باشگاه پرسپوليس را هم مثل ساير نهادهاي ديگر واگذار کند يعني ساختمان و اماکن اين باشگاه را بر اساس قيمت کارشناس دادگستري قيمت‌گذاري کنند.

 

شرط دوم اين است که برند باشگاه متعلق به پيشکسوتان است و براي پيشکسوتان سهمي قائل شوند و 30درصد سهام را به آنها بدهند.

 

شرط سوم اين است که واگذاري به گونه‌اي باشد که پولش 5 ساله پرداخت شود.

 

شرط چهارم اين است که براي پيش‌پرداخت 10 درصد يا حداکثر 20 درصد براي خريد سهام پرداخت شود نه چهل درصد و شرط پنجم اين است که در کار تعيين هيأت‌مديره دخالتي انجام نشود.  

 

پيشکسوتان پرسپوليس در شرايطي اين 5 شرط را براي خريد تيم محبوب خود مطرح کرده اند که عملا به نظر مي رسد امکان واگذاري سرخپوشان به اين جمع چند نفره مقدور نيست.

 

 اما امير عابديني يکي از خريدارن جدي پرسپوليس که اين روزها اتفاقا نقش سخنگوي باشگاه پرسپوايس را بازي مي کند در گفتگويي  عنوان کرد:ما نماينده پيشکسوتان پرسپوليس براي خريد اين باشگاه هستيم، مي‌خواهيم راهکاري پيدا کنيم تا بتوانيم در مزايده واگذاري باشگاه شرکت کنيم و انشاالله اين پرسپوليس را خريداري کنيم.

 

البته  اين را بايد بگويم که آقاي هدايتي تمام هزينه‌هاي خريد باشگاه از طرف پيشکسوتان را برعهده گرفته است. به همين دليل هم است که خودش مي‌خواهد به عنوان مالک باشگاه معرفي شود.

 

اين در شرايطي است که اين گروه براي خريد و رسيدن به پرسپوليس برنامه ريزي و بزرگنمايي هايي هم کرده اند که از جمله آن مي توان به خريد باشگاه  ختافه هم اشاره کرد.

 

عابديني در مورد اينکه هدايتي در آستانه خريد ختافه اسپانيا قرار دارد و چطور مي‌تواند همزمان پرسپوليس را بخرد هم گفت: هدايتي با خريد ختافه قصد دارد شرايط را براي حضور بازيکنان مستعد ايراني در اسپانيا فراهم کند و به همين دليل هم احتمال دارد فرصت نکند که تمام وقت اين باشگاه را اداره کند.

 

جالب است که نزديک به چهار ماه است که هدايتي عنوان مي کند که باشگاه ختافه را خريداري کرده ايم و مدام هم تبليغ مي کنند که دايي، مهدوي کيا و بازيکنان ايراني ديگر را به اين تيم اروپايي خواهيم برد، ولي آن چيزي که مشاهده مي شود تا الان فقط شعار بوده است و بزرگنمايي.

 

هدايتي با برخي مديران فوتبال که سابقه خوبي هم ندارند نيز ائتلاف کرده تا بتواند به اين هدف برسد، مالک استيل آذين در اين راه با جمعي از مديران فوتبال که در پرونده شان ابهامات فراواني وجود دارد، تشکيل يک گروه داده اند نکته حائز اهميت اين است که هدايتي با يکي از اين افراد پيش از اين روابط تيره و خصمانه اي داشته است!

 

به هر حال بايد گفت،مديران فعلي وزارت ورزش هيچ تمايلي به حضور هدايتي در اين حوزه ندارند،هدايتي که از سوي نهادهاي نظارتي جهت رياست هيأت مديره پرسپوليس فاقد صلاحيت دانسته شده (به گفته معاون وزير ورزش در رسانه ملي که تاکنون تکذيب نشده است) چندي قبل نيز تبليغات گسترده اي درباره خريد يک باشگاه اسپانيايي معروف را آغاز کرد تا شايد بتواند با اين کار نظر برخي ها را به خود جلب کند.

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html